skolavslutning.

Idag har jag varit på skolavslutning. Min första skolavslutning på gymnasiet, som någon tant sa. Men nästa år komma tanten säga samma sak. Då kommer det bli min andra avslutning. Andra gången jag slutar ettan. Det kommer kännas knasigt i början, men jag tror att jag kommer komma in i det ganska fort. In i det där att vara nittosexa, vilket låter väldigt hemskt. Men jag kommer förbli nittiofemma sålänge jag är vid liv.
Skolavslutningen var inte alls lika mysig som den har varit de andra 9 åren. Men det var ju ändå skolavslutning. Inomhus. Det är ju svensk sommar, regn&moln. Efter skolavslutningen som varade i 1,5h så käkade jag i stan med Clara. Granatäpple sallad.
-
En sak är rolig med skolavslutningar:
- '' Åååh, vi måste ses i sommar '' Säger hon. Den tjejen som jag inte har pratat med på typ 4 månader.
- '' Eeeh, aah! Absolut '' Svarar jag. Va? Träffas? ALDRIG.
Och så säger folk till varandra. Folk som aldrig brukar prata eller umgås. Man ska krama hela klassen och låtsas tycka om alla. Patetiskt egentligen. Men samtidigt mysigt. Jag gillar ju kramar. Och allt kan bara bli bättre till hösten. Men jag kommer sakna min klass lite ändå. Den klassen jag har gått hela första året med alltså. Men det kommer bli bättre. Det kan jag lova mej själv.
-

Kommentarer från er söta läsare.

Älskar klänningen!

2012-06-11 // 20:32:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback