Ta mej tillbaka!♥

Frankrike ur min synvinkel:



Vi började vår resa förra året med över 20 timmars buss. Vi var ett gäng på 33 underbara personer! 28 ungdomar, 5 vuxna. Vårt första stopp var Paris. Fina fina Paris. Det går fan inte att besöka Paris på en dag. Vi lyckades med Triumfbågen, Eiffeltornet, Monmatre och Louvren. På en dag! Och lite lite shopping på det. Efter Paris bar det av till Avranches. Take me back!♥




Hela underbara Frankrike bestod av fina små hus. Gamla hus. Sånt som jag älskar! Så jävla underbart. ♥




En av mina drömmar i livet var att någongång besöka landstigningsstränderna från WW2. Nu har jag fått göra det!! Även amerikanska gravplatsen. Det var så otroligt mäktigt att uppleva det i verkligheten. Vi var också på ett Museum och på Utah-Beach. Även en snabbis på Omaha-Beach. Jag ska till de tre sista av de mest kända; Sword, Juno och Gold innan jag dör också!!

Och ett stopp på det finaste i Avranches; Mont Saint Michel. Det var så jävla coolt! Vi gick på havsbottnen, där det var ebb&flod, vilket betyder att på en viss del av dygnet var där inget vatten runt om kring och då kunde man gå där. Det var en häftig känsla. Vi såg även en levande Flamingo!


Det var förra året i maj-juni som jag befann mej där. Vi bodde hos olika familjer och livet var toppen. Jag vill verkligen tillbaka dit, helst med samma härliga gäng, vilket aldrig kommer ske, men drömma kan man ju!♥

Kommentarer från er söta läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback